• Advertisement

Traktor IMT 539

Modeli, iskustva u korišćenju, saveti prilikom kupovine

Traktor IMT 539

Nepročitan postod Ursus9000 » 20 Dec 2011, 17:34

IMT 539
Traktor koji se proizvodio u pogonima IMT-a gotovo pola veka. Zahvalan, lak za rukovanje izuzetno pokretljiv i okretan. U prvoj varijanti je bio sa motorom od 33 KS i nosio je oznaku IMT 533, a kasnije je dobio motor od 39 KS, motor IMR M33 i nosio je oznaku IMT539. Traktor je licencni, fabrike MASSEY FERGUSON, a motor takođe licencni fabrike PERKINS.
Pouzdanost je izuzetno velika, i uz minimum održavanja, na žalost. Realan vek motora do generalne opravke je oko 4000 časova rada, a nije retkost da su zabeleženi motori i sa 6000 i više sati.
Sklopovi motora su rađeni u sledećim fabrikama: cilindarski sklop-PDM Mladenovac ili 27.MART Novi Sad, ventili PP Užice, blok motora FOB, kolenasto vratilo IMR, klipnjače IMR ili Kovačnica ZCZ, oprema za napajanje gorivom IPM Beograd, elektrooprema Iskra Kranj, filteri i spojnice KRON ili FRAD.....i sve to izuzetno dobrog kvaliteta.
Zahtevi za podmazivanjem ovog traktora su svedeni na najmanju meru, na žalost i to se retko poštuje u praksi.
Motor-Motorno ulje gradacije u prvo vreme SAE 20 za temperature 0-30 stepeni, a kasnije SAE30. Ovakva izmena je usledila iz razloga promene pumpe za ulje, a i nešto povećanih ugradbenih zazora sklopova u motorima. Razlog je prvenstveno taj što su motori sa nešto većim zazorima i pored pregrevanja izazvanog raznoraznim faktorima, ostajali u radu bez zaribav anja i težih havarija.
Pritisak ulja u motoru je dozvoljen 4.2-2.1bar max/min pri punom opterećenju i na radnoj temperaturi, do 0.7 bara minimum u praznom hodu.
Praksa je pokazala da je daleko bolje koristiti multigradna ulja gradacija Sae 15w/30 ili poslednjih godina zbog ekstremnih temperatura i SAE 15W-40. Te i vek izmene može ići do 200 sati u zavisnosti od kvaliteta ulja i korišćenja goriva gde ja preporučujem ED.
Naravno godine iza nas, tehnička nekultura i nepismenost, razmišljanja tipa-ON NIJE MENJAO ULJE PA JOŠ IDE, ŠTO BI JA i td, dovode nas u zabludu i svode neODRŽAVANJE na vrlo nizak nivo.
Vrlo važna stavka-PREČISTAČ vazduha sa uljnim kupatilom i ciklonskim odvajačem nečistoća. OBAVEZNO proveriti ispravnost žičanih segmenata, a ulje menjati na 50 sati i prati uljno kupatilo. Period se smanjuje na pola, u uslovima pojačane prašine, TANJIRANJE, DRLJANJE.... Posebnu pažnju obratiti na na čistoću-nezamašćenost ciklonskog dela koji zna u pravilnoj funkciji izdvojiti i preko 95% makročestica prašine.
Menjač je mehanički, sa hidrauličnom pumpom kulisnog tipa. Preporučeno ulje je TRAKTOL 80. Treba povesti računa o veku izmene, mada u praksi zna da bude i nekoliko hiljada sati i nekoliko godina. Kod ovog traktora je jako bitno menjati ovo ulje jer on ne poseduje nikakav filter ulja pa samim tim sve čestice neprekidno lebde u celoj količini ulja.
Kućište volana se podmazuje uljem HIP. SAE 90, bez mogućnosti zamene, mada je moja preporuka sae 140 ili polutekuća mast REDMA 0 ili sl., zbog problema sa zaptivanjem.
Sva mesta koja se podmazuju mastima, rukavci, glavčine i sl., podmazuju se mastima tipa LITMA 2 ili AUTOPLEX 100/2. Jako je važno istaći da se kod podmazivanja trapova, rukavaca i sl., mora dizalicom podići traktor-vozilo, rasteretiti pritisak na dodirnim površinama člaura i rukavaca da bi mast mogla nesmetano da prođe između dodirnih površina. Vašno je istaći da se kod starije generacije mašina i uređaja, svakako prvo obavlja pranje, pa onda podmazivanje i da se mast pumpa u ležajeve ili druga mesta sve dok iz istih ne počne da izlazi nova mast. Na taj način smo sigurni da je izvršana ZAMENA maziva u tim sklopovima.
E sad, vreme zamene, trebalo bi po radnim satima ili vremenu. U individualnom sektoru vreme pre dođe nego radni sati (ako uopšte ikom više radi traktometar) a ja bi opet preporučio možda najkorektnije rešenje, po potrošnji goriva. Jer to je stavka oko koje se vodi računica u litar i dinar. To bi moglo biti za motor u ovom slučaju 700 litara goriva
by ragazzoni
Korisnikov avatar
Ursus9000
 
Postovi: 57
Teme: 7
Pridružio se: 17 Dec 2011, 13:29

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod sova » 20 Dec 2011, 21:37

Lijepo napisano, nema sta ,samo ovo za vijek motora nije bas tacno. Realno motor na 539 moze da izdrzi oko 7 000 rh, a nerijetko i 8 _9 000rh, naravno dok su pravljeni po nekim standardima a ne ovo sad.
sova
 
Postovi: 92
Teme: 1
Pridružio se: 06 Dec 2011, 21:31
Lokacija: Bijeljina

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod todor » 21 Dec 2011, 09:14

sova je napisao:Lijepo napisano, nema sta ,samo ovo za vijek motora nije bas tacno. Realno motor na 539 moze da izdrzi oko 7 000 rh, a nerijetko i 8 _9 000rh, naravno dok su pravljeni po nekim standardima a ne ovo sad.

onda bi moj 539 trebalo da dobije medalju jer sigurno ima preeko 11000radnih sati a nikad motor otvaran
Korisnikov avatar
todor
 
Postovi: 621
Teme: 32
Pridružio se: 27 Nov 2011, 15:03
Lokacija: Đurđevo

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod Vasiljevic » 21 Dec 2011, 10:20

Ima i kod mene primeraka sa dosta radnih sati bez otvaranja, ali su uglavnom služili umesto bicikla, da se ode do prodavnice i doveze džak hrane za životinje. Ali je mnogo njih dotezalo tanjiraste zupčanike diferencijala.
Poslednji put menjao Vasiljevic dana 21 Dec 2011, 22:19, izmenjena samo jedanput
Биће још горе, пре него што дођу НАШИ.
Korisnikov avatar
Vasiljevic
 
Postovi: 644
Teme: 9
Pridružio se: 02 Dec 2011, 20:47
Lokacija: Vraneši (Vrnjačka Banja)

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod mirko 015 » 21 Dec 2011, 11:41

Moze da izdrzi svaki IMT,IMR bez generalne dugo,ali je jedno sigurno da posle generalne nemoze vise od 5000 sati u vecini slucajeva.Prva ugradnja je prva ipak.
mirko 015
 
Postovi: 1395
Teme: 18
Pridružio se: 04 Dec 2011, 23:42
Lokacija: Jugoslavija

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod ivan » 21 Dec 2011, 12:42

Moj 539 ima 6400 sati rada nikada mu nije otvaran motor niti išta drugo oko motora normalno osim svih filtera.
Star je 31 godinu i ima još uvjek jednu zadnju gumu orginalnu a niukom slučaju ga nebi mjenjao za novog 539 ima ga moj susjed star je godinu i po a već se počeo raspadati, dok je imt radio motore bili su dobri sad kad ih rade Turci to nije više ni blizu onih motora koje imaju stari imt-ovi koji su rađeni u imt-u Sada ima problema sa kvačilom ali drugo ništa radi deset jutara zemlje ore većinom sa šperom iako moji kolege tvrde da to nije dobro. Zašto sa šperom zato što se ore na dubinu koja nije nikako manja od 30 cm
plug je 16" a traktor lagan.
Svi me ljudi raduju svako na svoj način, netko svojim prisustvom, a netko svojim ODSUSTVOM
Uzalud je nečiji intelekt visok, čak i na nivou genija ako mu je karakter ravan nuli.
ivan
 
Postovi: 285
Teme: 3
Pridružio se: 18 Dec 2011, 19:58
Lokacija: HR

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod draganpan » 21 Dec 2011, 21:39

ivan je napisao:Moj 539 ima 6400 sati rada nikada mu nije otvaran motor niti išta drugo oko motora normalno osim svih filtera.
Star je 31 godinu i ima još uvjek jednu zadnju gumu orginalnu a niukom slučaju ga nebi mjenjao za novog 539 ima ga moj susjed star je godinu i po a već se počeo raspadati, dok je imt radio motore bili su dobri sad kad ih rade Turci to nije više ni blizu onih motora koje imaju stari imt-ovi koji su rađeni u imt-u Sada ima problema sa kvačilom ali drugo ništa radi deset jutara zemlje ore većinom sa šperom iako moji kolege tvrde da to nije dobro. Zašto sa šperom zato što se ore na dubinu koja nije nikako manja od 30 cm
plug je 16" a traktor lagan.

Ocit primer kako u garazi ne propada BRAVO
Ko hoće naći će način, a ko neće naći će opravdanje
Korisnikov avatar
draganpan
 
Postovi: 891
Teme: 8
Pridružio se: 01 Dec 2011, 21:20
Lokacija: Raska

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod ivan » 21 Dec 2011, 22:05

draganpan je napisao:
ivan je napisao:Ocit primer kako u garazi ne propada BRAVO


Ja nemam garažu a trebala bi mi a ni traktor nije predviđen za garažu stvar je samo u odnosu prema mašinama koje treba da odrade posao i da zarade za život.
Svi me ljudi raduju svako na svoj način, netko svojim prisustvom, a netko svojim ODSUSTVOM
Uzalud je nečiji intelekt visok, čak i na nivou genija ako mu je karakter ravan nuli.
ivan
 
Postovi: 285
Teme: 3
Pridružio se: 18 Dec 2011, 19:58
Lokacija: HR

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod Maestro el Grande » 21 Dec 2011, 22:09

Hidraulika IMT 539 - 5136:

http://www.box.com/s/t89hubaul6acd4prdne7

;) :-bd
"Godine prolaze, prolaze u nizu - Dalje smo od mladosti, a starosti blizu - Prijatelju drži se, drži nedaj se - Još sto leta, mladi smo, još ne predaj se!"
Korisnikov avatar
Maestro el Grande
 
Postovi: 332
Teme: 58
Pridružio se: 01 Dec 2011, 09:02
Lokacija: skoro Beograd

Re: Traktor IMT 539

Nepročitan postod Maestro el Grande » 21 Dec 2011, 22:10

Električna instalacija IMT 539:

Slika

;) :-bd
"Godine prolaze, prolaze u nizu - Dalje smo od mladosti, a starosti blizu - Prijatelju drži se, drži nedaj se - Još sto leta, mladi smo, još ne predaj se!"
Korisnikov avatar
Maestro el Grande
 
Postovi: 332
Teme: 58
Pridružio se: 01 Dec 2011, 09:02
Lokacija: skoro Beograd

Sledeća

Povratak na Traktori

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju

  • Advertisement